[MlMt] Mails I send from Iphone not visible in 'Sent messages' in MailMate on computer

Jan Erik Moström lists at mostrom.pp.se
Thu Mar 5 08:15:20 EST 2020

On 5 Mar 2020, at 14:06, Joakim Frögren wrote:

> Dear Jan Erik,
> I would really appreciate if you or someone else could give me a hint
> on
> how to do that. I am on macOS Catalina and Iphone 7.

För mailmate så kan du gå in på sources, gå till aktuellt konto,
markera den mailbox som ser ut att vara den som är för utgående post
(typiskt "Sent messages" eller något liknande), högerklicka och gå
till Mailbox Type i den menyn, kolla där om den är satt till "Sent
messages"

På iOS, Öppna Inställningar, gå till "Lösenord och konton", välj
det konto du vill kolla, klicka på konto, scrolla ner till Avancerat,
kolla under Brevlådefunktioner att "Skickat" är samma mailbox som
finns hos mailmate.

(Jag antar att du har IMAP inte POP3 på iOS ... vet inte ens om det
går att ställa in)

= jem